Tuesday, July 5, 2016

Ramadhan 2016


ramadhan



     Ku lihat Ramadhan sedang berkemas. Aku tanya ia "Hendak ke mana ?". Dengan lembut, dia menjawab, "Aku ingin pergi jauh, sangat jauh, selama sebelas bulan ke depan aku aku akan menghilang darimu, sampaikan pesanku pada semua. Terima kasih kerana menyambut kehadiranku dengan gembira, menghiasi harix2 ku dengan sabar dan istiqamah. Jika kamu rindu akan diriku, maka perbanyakkan doa moga kita bertemu pada Ramadhan akan datang.

         Malam ni dah xada dah terawih. Pagi tadi dah last sahur. Hari ni dah last puasa n maghrib nanti dah last berbuka. Harap Ramadhan tahun ni bukan last untuk kita semua. Dalam gurau ada terkata. Dalam bicara ada terkasar bahasa. Dalam tindakan ada terguris rasa. Dalam hidup xada yang xbuat dosa... Satu Syawal menjelang tiba, takbir bergema menggegarkan jiwa. Sekiranya ada salah dan dosa, ampun dipinta di hari mulia. Ketupat pulut di atas para, hendak direbus di tepi perigi, entry dipost pengganti kad raya, tanda ingatan di aidil fitri.

          Entah kenape Ramadhan kali ni rasa macam berat nak lepas. Rasa macam baru aje puasa n then sedar xsedar hari nilah penghujungnya. Rase macam nak nangis pon ade bila fikir kalau tahun depan dah xberpeluang nak bertemu lagi dengan Ramadhan aka month full of peace. Thank you, Ramadhan for making me feel safe just by thinking that there is no satan whenever I feel valak is watching me quietly. Thank you, Ramadhan for the blessings. Thanks for everything. I put the highest hope to see you again next year ! :')
  
Copyright© All Rights Reserved missdorkydaisy.blogspot.my